Norcem Pike- og Guttekorps
 • Om korpset    • Ny i korpset?    • Terminliste    • Vaktlister    • Styr & stell    • Div. info & Arkiv    • Dirigents side    • Linker      • Hjem

Div. info & Arkiv

Reisebrev fra NM i Stavanger 20/6-08 – 24/6-08

for Norcem Pike og Guttekorps

Fredag 20.06.08:
Kl 9:15 reiste 31 musikanter og 12 voksne fra Brevik Kulturhus med kurs for NM for skolekorps i Stavanger. Spente og forventningsfulle musikanter fylte bussen med godt humør og et Ungdomsstyre som underholdt på turen med vitser og spørreleker. Vi var innom Nikkelverket i Kristiansand der Stein Nilsen nå jobber, han ble gledelig overasket da vi hadde en konsert bare for ham.
Vi ankom Røyneberg skole ca kl 18:30 og da fikk vi pakket ut og klargjort klasserom for overnatting, etterpå fikk vi servert grillmat som smakte godt. Vi falt tidlig til ro denne dagen, så vi skulle være mest mulig utvilt til NM dagen.

Lørdag 21.06.08:
Musikantene var tidlig oppe, og fikk i seg en god frokost. Ja, ivrige musikanter det har vi, de var i gang med øvelsen lenge før Kjell Arvid hadde tenkt å begynne, og etter en liten gjennomføring av NM stykkene, så bar det av sted til Stavanger Forum, der selve konkurransen ble gjennomført.
Ja jeg må virkelig få si at det som dere presterte på scenen, var en fryd for øret. Jeg stod med klump i halsen og tåre i øyekroken, for det som dere presterte i dag var bare helt ”konge”. Dere har all grunn til å være fornøyde med deres prestasjon, uavhengig av plassering og poeng (10 plass med 84 poeng).
Hele kvelden ble tilbringt i ”Kongeparken” der musikantene fikk kjørt karuseller og kost seg.

Søndag 22.06.08:
Denne dagen fikk musikantene sove lenge, og uthvilte med godt humør så dro vi av sted til Stavanger sentrum der det var parade med innmarsj for alle korpsene, og igjen så spiller dere med stor glede og topp humør selv om regnet høljet ned (dere er bare helt fantastiske musikanter). Etter middag så dro vi igjen til Stavanger sentrum for å overhøre konsert med
H M Kongens Garde, Brazz Bros og klarinettisten Felix Peikli, men selve kronen på verket her må være at vår kjærlige dirigent Kjell Arvid greide å arrangere et møte i ”Gardens hule”. Der fikk musikantene autografer og det ble tatt masse bilder i sammen med Gardistene. Ja, Eli datt nesten helt sammen med tårer i øynene når hun til og med fikk en klem av en Gardist (hun var i sin egen lille himmel).

Mandag 23.06.08:
Denne dagen var helt spillefri og etter frokost kl 10:00 så dro vi på shopping i Norges største kjøpesenter ”Kvadrat”, og det ble handlet i bøtter og spann av både store og små.
Etter at middagen var fortært så var vi på en guidet tur rundt i Stavangerområdet. Forblåste og kalde så var vi tilbake på skolen for å gjøre oss klare til St.Hans-fest i Bjergstedparken.
Flott konsert med både klarinettisten Felix Peikli og Celine fra Melodi Grand Prix Jr. og mange andre, igjen ble vi kalde og forblåste, men vi er jo ”Norske Vikinger.”

Tirsdag 24.06.08:
Da var det tid for hjemreise. Etter frokost kl 08:00 så ble det pakket og ryddet, ja, dette gikk unna i en fei, og vi var reiseklare kl 09:45. Vi hadde en rast etter ca 2 timers kjøring, og der fikk vi i vårs litt mat før vi kjørte til Sørlandssenteret v/dyreparken. Der fikk vi velge den maten vi ville. Etter maten ble det også her tid til litt shopping før vi kjørte videre hjem til Brevik. Trøtte og slitende ankom vi Brevik Kulturhus kl 18:30 og ble møtt av glade foreldre som tok imot oss med klemmer og kos.

Jeg vil få takke dere alle for en kjempeflott tur, og dere musikanter er bare helt herlige å ha med å gjøre, det er gøy å være reiseleder når en har med seg "engleunger" på tur.
Ha en kjempeflott sommer og kos dere.

Skrevet av
Roger Fragell

Read file
 Reisebrev fra NM i Stavanger

Stavanger 2008
Klikk på bildene så blir de større!!!!!

Utskriftsvennlig versjon

Skolekorps for Sandøya, Brevik, Heistad Adr: NPGK, Postboks 28, 3991 BREVIK Grasrotandelen: 975 627 810, Orgnr. 975 627 810